A través da Disposición final duodécima do Real Decreto-lei 26/2020, de 7 de xullo, de medidas de reactivación económica para facer fronte ao impacto do COVID-19 nos ámbitos de transporte e vivenda, se ha modificado el Real Decreto-lei 21/2020, de 9 de xuño, de medidas urxentes de prevención, contención e coordinación para facer fronte á crise sanitaria ocasionada polo COVID-19, engadíndose tres novos apartados, 4, 5 e 6, ao artigo 31, coa seguinte redacción:
«4. Habilítase aos funcionarios da Inspección de Traballo e Seguridade Social integrantes do Cuerpo Superior de Inspectores de Traballo e Seguridade Social, e do Corpo de Subinspectores Laborais, escala de Seguridade e Saúde Laboral para vixilar e requerir, e no seu caso, extender actas de infracción, en relación co cumprimento por parte do empregador das medidas de saúde pública establecidas nos párrafos a), b), c) do artigo 7.1, e no párrafo d) do mesmo, cando afecten ás persoas traballadoras.
Devandita habilitación exténdese aos funcionarios habilitados polas comunidades autónomas para realizar funcións técnicas comprobatorias, aos que se refire o artigo 9.2 da Lei 31/1995, de 8 de novembro, de prevención de riscos laborais, dacordo coas facultades que teñen atribuidas.
5. O incumprimento polo empregador das obrigacións ás que se refire o apartado anterior constituirá infracción grave, que será sancionable nos termos, polos órganos e co procedemento establecidos para as infraccións graves en materia de prevención de riscos laborais, polo texto refundido da Lei sobre Infraccións e Sancións no Orde Social, aprobado por Real Decreto lexislativo 5/2000, de 4 de agosto.
No caso de incumprimentos das administracións públicas, procederase conforme ao procedemento especial previsto no Real Decreto 707/2002, de 19 de xullo, polo que se aproba o Regulamento sobre o procedemento administrativo especial de actuación da Inspección de Traballo e Seguridade Social e para a imposición de medidas correctoras de incumprimentos en materia de prevención de riscos laborais no ámbito da Administración Xeral do Estado, ou na normativa autonómica de aplicación.
6. O réxime previsto nos apartados 4 e 5 poderase adaptar no que as comunidades autónomas determinen dentro do seu ámbito de competencias.»
Esta modificación permite á Inspección de Traballo e Seguridade Social actuar de maneira directa para vixilar e esixir o cumprimento das medidas establecidas no artigo 7 del Real Decreto-lei 21/2020, fronte ao COVID-19 nos centros de traballo, entre outras, medidas de ventilación, limpeza e desinfección, así como de ordenación de postos e turnos de traballo e de prevención de concentración de traballadores.
Esta habilitación manterá a súa vixencia ata que o Goberno declare de maneira motivada e dacordo coa evidencia científica dispoñible, previo informe do Centro de Coordinación de Alertas e Emerxencias Sanitarias, o remate da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19.
Mais información no documento adxunto.